تحقیقات بازار برای محصول

نام برگه



photoderape.Models.News.

تحقیقات بازار برای محصول

تحقیقات بازار برای محصول و ویژگی های محصولات:

ایده های جدید هرروز برای محصولات جدید در ذهن ما به وجود می ایدامابیشتر ان هابا شکست مواجه می شود به این دلیل که به درستی به بازارمعرفی نشده انددراینجا تحقیق دربازارکمک می کندتابه این مرحله از اطمینان برسید که مصرف کنندگان رابه درستی انتخاب کرده اید و ایده ی مناسب برای محصول نیزخواسته ی مشتریان رابراورده می کند. مراحلی که برای تحقیق بازار برای محصول جدیدمی باشد ، اولین ان رامی توان بازارورقبانام بردزیراحتمالا بایدبازارورقبارابشناسید.در این مرحله شاخت رقبامحصولات انهاوخدماتی که ارائه می دهنداز اهمیت زیادی برخوردار است.  اگر فکر می‌کنید که رقیبی برای محصول جدید خود نداریددر این صورت خود را جای مشتریان احتمالییتان قراردهید و از این بابت اطمینان حاصل کنیدوازدیدگاه آنها به موضوع نگاه کنید. اگر جای آنها بودید، به جای محصول پیشنهادی جدیدتان، چه چیزی را می‌خریدید؟ با پاسخ به این سؤال، رقبا را شناسایی کنید و راهی برای متمایز کردن  محصولتان بیابید

هدف های اصلی مشتریان از محصول:

برای اینکه با کمترین هزینه به نتیجه بهتری برسید، باید مشتریان محصولاتتان رابه طور کامل بشناسند. آنها کسانی هستند که در حال حاضر محصولات مشابه را می خریدند و پیشنهاد جدید شما و ارزش‌های افزوده محصولتان برای آنها جذاب خواهد بود. بهترین مشتریان آنهایی هستند که به محصول شما نیاز دارند و توانایی خرید آن را نیز دارند. به طور کلی پاسخ به یک نیاز موجود بسیار آسان‌تر از خلق نیاز جدید است درصورتیکه محصول صددرصدچیزیکه مشتریان انتظار ان رادارند باشد

ارزش  های منحصر به فردکه محصولات شما را خاص واز دیگرمحصولات متمایز می کند:

چرا باید مشتریان میان گزینه‌های مختلف موجود در بازار، محصول شما را انتخاب کنند؟ محصولتان برای دیده شدن و خاص بودن درمیان محصولات دیگر چه ویژگی هایی دارد؟ نه تنها محصول شما باید منحصر به فرد باشد و نیاز مشتری را برآورده کند، بلکه باید دلیل و نحوه انجام کارها را نیز به خوبی به مشتری نشان دهد. اگر طراحی به گونه‌ای باشد که مشتری از طریق خود محصول روش استفاده و ارزش‌های آن را دریابد، این نکته امتیازی ویژه محسوب می‌شود

ازمودن محصول در بازار:

در اخر مشتری می باشد که شیوه مارکتینگ محصول شما و ویژگی هایی که باید روی آنها تأکید شود را مشخص می‌کند، در نتیجه آزمایش محصول در بازار، الزامی است. این آزمایش می‌تواند به سادگی یک تحقیق پرسشنامه‌ای در مورد عملکرد اصلی محصول باشد، یا از تکنیک‌های پیشرفته ‌تر مانند فیلمبرداری و ....مشاهدات برای بررسی کیفیت‌های مختلف آن استفاده شود. همچنین باید پیام‌هایی که از طریق گرافیک یا بسته‌بندی محصول به مشتری منتقل می‌شود را درنظر بگیرید. با هزینه ای که قرار است بابت ابزارهای مارکتینگ و همچنین تبلیغات پرداخت کنید، اطمینان حاصل کنید از دریافت و بازتاب مثبت قبل از قطعی کردن آنها، منطقی به نظر می‌رسد. این بررسی‌ها ممکن است به شیوه‌های سنتی همچون تعیین گروه های یا روش‌های جدیدتر مانند تحقیق آنلاین صورت گیرد. می‌توانید هر روشی را به کار ببرید تاببینیدکدوم روش بازتاب بهتری دارداما نباید تا زمان کامل شدن تحقیق، به ابزارهای مارکتینگ  چیزی بپردازید. وقتی نوبت به ارائه محصول می شود برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر آن در بازار بهتر است از هر دو روش تبلیغات و ارتباطات در کنار هم استفاده کنید. زیرا هردونقش کلیدی دارند قبل از همه اینها مطمئن شوید که محصولتان در دسترس مشتریان قرار گرفته است، اگر مصرف‌کنندگان نسبت به محصول شماعلاقه نشان دهند اما آن را در بازار پیدا نکنند تصویری منفی در خاطرشان شکل می‌گیرد.

نظارت بر چرخه عمر محصول

در اخر، وقتی که محصول به مرحله نهایی رسید نشانه‌هایی از افت آن را مشاهده خواهید کرد. این زمانی است که باید به تغییر متن ها بپردازید، بسته‌بندی را تغییر دهید و محصول را اصلاح کنید، و حتی به ایده‌های نو فکر کنید امروزه ، تمامی شرکتها ، سازمانها و تولید کنندگان به دنبال تأمین خواسته های مشتریان بوده و  همه تمرکز خود را روی مشتریان گذاشته اند. مشتری مداری وبرخوردبامشتری در دنیای تجارت و کسب و کار امروزی حرف اول را می زندوبایدبه طرزارتباط برقرارکردن بامشتری دقت کرد و شرکتها و سازمانهایی که بتوانند نظر مشتریان را جلب کنند و خدمات مورد نیاز آنها را تأمین کنند دراین صورت به موفقعیت بیشتری دست پیدا می کنند. امروزه ادامه ی کار شرکتها به رضایت و تأمین وفراهم شدن خواسته ها و نیاز مشتریان وابسته است و شرکتی که نتواند به این هدف دست پیدا کند در فضای رقابتی جایی برای ماندن و رقابت کردن ندارد. از جمله راههای اصلی برای دست یابی به این هدف شناسایی و تحقیقات دقیق در مورد نیازهای مشتریان و کیفیت محصول ارائه شده به بازار است. از روشهای دیگر که می توان در تحقیقات بازار برای شناسایی نیاز مشتریان به کار برد مصاحبه با مشتریان جهت بدست اوردن نیازهای ان ها از محصول است.

در صورتی که شرکتی بخواهد به شناسایی نیازهای مشتریان بپردازد باید با آنها مصاحبه هایی را ترتیب دهد تا بتواند به شناسایی این نیازها بپردازد. شناسایی این نیازها از این جهت مهم وقابل ارزش  است که در عرصه رقابت و موفقعیت در بازار ، شرکتها باید بتوانند برای تغییرات آینده و نیازهای آینده یک دید روشن یا آینده نگری داشته باشند. زیرا قرار گرفتن در یک شرایط غیر قابل پیش بینی ، هزینه ها و خسارتهایی را به دنبال خواهدداشت که می تواند برای شرکتها گران تمام شود و از طرفی موقعیت خود در بازار را ازدست بدهند و رقیبان دراین بازار از ان هاجلوبزنند. بنابراین ، شناسایی نیازهای مشتریان از طریق گفتگو و مصاحبه از جمله روشهای بسیار مناسب و مفید برای این منظور می باشد

شناسایی ویژگیها و کیفیتی که مد نظرمشتری

از روش تحقیقات بازار می توان به میزان کیفیت محصول که مد نظر مشتریان است پی برد  همینطور ویژگیهایی را که مورد نظر دارند و یا مورد نیازشان است شناسایی کرد.درنهایت ، آنچه که نشان دهنده کیفیت مورد نظر مشتریان است کالا و محصولی است که در نهایت به دست مشتریان ارائه داده می شود هنگامی می توان از کالای تولید شده رضایت داشته باشید وادعا کنیدکه تولید محصولی با کیفیت مورد نظر مشتریان را تأمین کرده ایم

لیست کردن درجه میزان کیفیت یا ویژگیهای مورد نظر از طرف مشتریان

امکان دارد تعریف کیفیت محصول برای مشتریان گیج کننده باشد و یا یک معنی دقیق که کلی و قابل فهم باشد نتوانیم پیداکنیم. نبودن  فهم و درک دقیق محتوای ذهنی وسطح انتظار مشتریان از کیفیت و ویژگی مورد نظر مشتریان ، صاحبان شرکتها و تولید کنندگان را نیز از هدف دور کرده و نمی توانند به آنچه هدفشان ومد نظرشان است برسند به محتوای ذهنی و هدف مشتریان پی ببریم تا بتوانیم نیاز آنها را برآورده کنیم این مهم ترین کار ممکن است

میزان رضایت مشتریان از کالاها

هنگام تحقیقات بازار از مشتریان بخواهیم تا میزان رضایت خود را ازمحصول در یک مقیاس چند درجه ای نمره گذاری کنند. با توجه به نمراتی که مشتریان به میزان رضایت خود ازمحصول دراختیارماقرارمی دهند می توان به سطح رضایت آنها پی برد.